BelgeselOyun

High Score Oyun Tarihinin Tanrıları

Rol Yapma Oyunları Doğuyor

Hikayemiz iki yeni isimle devam ediyor, Roberta Williams ve onun eşi Ken. 70’lerin başında bilgisayarlar oyun aracı gibi değil birer hesap makinesi niteliğindeydi. İlerleyen dönemlerde ise bunu değiştirmek için yazı tabanlı Macera Oyunları ortaya çıktı. Oyunun yönelttiği sorulara basit yanıtlar vererek bir akış sağladığınız oyunlar o dönem epey bir tuttu. Roberta ise bu türle 1976 yılında çıkışı yapmış Colossal Cave ile tanışıyor ve o an kendisi de bir oyun yapmak istiyor. Aylar süren akış diyagramı çalışmasından sonra hikayesini tamamlayan Roberta, oyunu yazması için eşine gitti ve daha iyi bir fikir ortaya atıldı. Yazı tabanlı oyunlar eskiyordu ve çıkış oyunları için farklı şeyler denemeleri gerekiyordu. Çareyi ise oyuna grafik katmakta buldular. O dönem eşi benzeri görülmemiş bir şeydi fakat önlerinde büyük bir engel vardı. Oyunlar Floppy Disklerde (bizde disket) geliyordu ve en fazla 360KB hafızalara sahipti. Bu yüzden Ken, görselleri yüklemek yerine sadece kenarlarını çizgilerle göstermeyi denedi ve Murder Mystery doğmuş oldu.

İlk Gerçek Rol Yapma Oyunu Ultima

Dungeon & Dragons’un ülke genelinde bir üne sahip olmasıyla başlayan hikayenin ana kahramanı bir lise öğrencisi olan Richard Garriott. D&D’den çok etkilenen Richard kendi oyununu yazmak istiyor ve bunun için okulda kimsenin kullanmadığı Teletype’i kullanıyor. Teletype ofis hizmetleri için kullanılan günümüzdeki faks cihazlarına benzeyen bir makine. Richard bunla anlattığı hikayeyi eş zamanlı olarak haritalandırıp bir masa oyunundaymış gibi kafasında kurmaya başlıyor ve hikayeler geliştiriyor. Apple 2’nin güçlü donanımı ve 5 milyon fazla satıp çoğu eve yerleşmesiyle tatilde 6 haftalık bir süreçte ilk bilgisayar oyunu denemesi olan Akalabeth’i yazıyor ve 150 bin dolar kazanıyor. Hala masa rol yapma oyunu imkanlarını sunamayan Richard her zaman bunun üzerinde çalışıyor ve gerçek anlamda ilk rol yapma oyunu olan Ultima’ı geliştiriyor. Zaman içerisinde adını pek koruyamasa da Ultima serisi günümüz RPG ( rol yapma) oyunlarına birçok yönden yol sağlıyor. Ultima 4 ile ilk defa ahlak sistemi getiren Richard, oyuncuların oyunda yaptığı şeylerin sonuçlarına katlanmalarını sağlıyor. Sadece bu bile günümüz RPG’lerinin yapı taşı sayılabilecek bir etmen.

maxresdefault 2 High Score Oyun Tarihinin Tanrıları
High Score / Ultima

Kayıp Oyun GayBlade

1988 yılında daha AIDS krizi gerçekleşmeden önce San Francisco’ya taşınan Ryan Best, şehirdeki Eşcinsel aktivitesini merakla takip ediyor. Kriz döneminde insanlar ölmeye başlayınca ve hükümetin yanlış politikaları yüzünden insanlar kötü bir ruh haline giriyor. Kilise kurbanları suçluyor ve bunu tanrının bir gazabı olarak görüyor. Bu durumdan rahatsız olan Ryan ise insanların dünyadan kopup kendi dünyalarını yaratmasını istiyor. Dünyanın ilk eşcinsel temalı oyunu olan GayBlade acayip övgüler alıyor ve insanlar Ryan’a teşekkür mektupları atmaya başlıyor. San Francisco’dan taşınma kararı alan Ryan ise taşınma sırasında maalesef oyunu ve çoğu kopyasını kaybediyor ve yıllar boyunca bir arayış içerisine giriyor.

gayblade village voice article High Score Oyun Tarihinin Tanrıları
High Score / GayBlade

Final Fantasy

RPG dünyası için bir sonraki büyük adım Japonyadan geliyor. Ama bir programcıdan değil ressam olan Yoshitaka Amano’dan. Oyun tasarımcılığının bir sanat dalı olarak tanımlanmadığı zamanlarda karakter tasarımları Amano’nun ilgisini çekmişti. Klasik büyük gözlü ve sevimli japon karakter hatlarından uzaklaşarak renkli dünyalara adım atan Amano, bugün dünyanın en çok satan ve en bilinen rol yapma serisi olan Final Fantasy’e hayat verdi.

Önceki sayfa 1 2 3 4Sonraki sayfa

Düşüncelerini bizimle paylaş! ✍️

Başa dön tuşu